اگر چه ایرانسل اپراتور ایرانسل اپراتور

اگر چه: ایرانسل اپراتور ایرانسل اپراتور همراه مکالمه هزینه مکالمه اپراتور تلفن همراه

گت بلاگز اخبار علمی و آموزشی آیا مغز در اوج فعالیت منفجر نمی‌شود؟

یک پژوهش به مطالعه علت عدم انفجار مغز در مواقع اوج فعالیت مانند وقت یادگیری پرداخته است. 

آیا مغز در اوج فعالیت منفجر نمی‌شود؟

آیا مغز در اوج فعالیت منفجر نمی شود؟

عبارات مهم : مطالعه

یک پژوهش به مطالعه علت عدم انفجار مغز در مواقع اوج فعالیت مانند وقت یادگیری پرداخته هست.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیوزویک، همانطور که نوزادان و کودکان رشد می کنند و یاد می گیرند، مغز آنها از لحاظ اندازه رشد می کند، ولی مغز چگونه بعد از اینکه به طور کامل رشد کرد، همچنان به یادگیری ادامه می دهد؟

آیا مغز در اوج فعالیت منفجر نمی‌شود؟

محققان می گویند پاسخ راحت ای دارد. در یک مطالعه تازه نشان داده شده، سلول های مغز خود را جهت نشان دادن قدرت و توانایی خود در پردازش اطلاعات تازه محک می زنند.

تحقیق تازه کمک می کند تا درک ما از مغز و نحوه یادگیری و یادآوری یک مهارت تازه عوض کردن کند.

یک پژوهش به مطالعه علت عدم انفجار مغز در مواقع اوج فعالیت مانند وقت یادگیری پرداخته است. 

درک گذشته ما از مغز این بود که فراگیری دانش تازه نیاز به سلول های مغزی تازه دارد و در نتیجه مغز ما بر اساس هر مهارت جدیدی که یاد می گیریم رشد می کند.

اکنون می دانیم که این فرضیه درست نیست، چون رشد مغز انسان در اواسط دهه 20 زندگی فرد متوقف می شود. با این حال، انسان ها می توانند به فراگیری اطلاعات تازه در سنین سالخوردگی ادامه دهند. حالا ما می دانیم چگونه.

برای مطالعه این موضوع، یک تیم بین المللی به رهبری “الیزابت ونگر” از موسسه “ماکس پلانک”( Max Planck) در برلین، به تحقیق گذشته در مورد نحوه یادگیری مغز مراجعه کرد و توجه خاص ای به مطالعه ای داشتند که در آن تلاش افراد راست دست جهت یادگیری نوشتن و نقاشی کردن با دست چپ مورد بررسی قرار گرفته بود.

آیا مغز در اوج فعالیت منفجر نمی‌شود؟

محققان مشاهده کردند که حجم مغز در ابتدا زیاد کردن پیدا کرد، لیکن داوطلبان مهارت جدیدی را آموختند، ولی بعد از سه هفته، به اندازه اولیه خود بازگشت.

نتایج مشابهی نیز هنگام آموزش مهارت های تازه در میمون ها و موش ها دیده شد.

یک پژوهش به مطالعه علت عدم انفجار مغز در مواقع اوج فعالیت مانند وقت یادگیری پرداخته است. 

براساس این یافته ها، محققان نتیجه گرفتند که هنگامی که مغز مهارت جدیدی را یاد می گیرد، در ابتدا حجم آن زیاد کردن پیدا می کند، ولی مغز بعد از یک فرایند حذف، تنها سلول های بافایده را حفظ می کند و سلول هایی که موثر نیستند را از بین می برد. بنابراین در نهایت به اندازه مهم خود بازمی گردد.

ونگر گفت: حجم مغز در مراحل اولیه یادگیری زیاد کردن می یابد و بعد از آن عوض کردن کرده یا اصلاح می شود. به نظر می رسد این یک راه موثر جهت مغز است تا ابتدا به کشف احتمالات پرداخته، با ساختارهای متفاوت و انواع سلول ها تماس برقرار کند، عالی ترین گزینه ها را گزینش کند و از دست آنهایی که دیگر مورد نیاز نیستند، خلاص شود.

آیا مغز در اوج فعالیت منفجر نمی‌شود؟

این تحقیق به درک زیاد به انعطاف مفهوم عصب شناسی کمک می کند. انعطاف پذیری مغز به این معنی است که مغز اطلاعات جدیدی را به دست می آورد و به طور مداوم سلول های عصبی خود را عوض کردن می دهد تا عملکرد متفاوت داشته باشد.

همانطور که در این تحقیق گزارش شد، این مفهوم ابتدا در سال 1894 به وسیله “سانتیاگو رامون کاجال” برنده جایزه نوبل معرفی شد که ادعا کرد مغز در طول یادگیری دچار تغییرات فیزیکی در ساختار می شود.

حالا، بیش از 100 سال بعد، ما این مفهوم را کمی بهتر درک می کنیم.

در طول فرایند انعطاف پذیری، مغز سلول های تازه را مجددا سازماندهی و تعیین می کند و یا به منظور دستیابی به یک مهارت تازه و یا جهت غلبه بر آسیب هایی مانند سکته مغزی یا تروما، که ممکن است موجب آسیب جدی عصبی شده است باشد، این کار را انجام می دهد.

اغلب قسمت های دیگر مغز به عنوان شیوه ای جهت جبران، وظایف سلول های از دست رفته را یاد می گیرند. به عنوان مثال، اگر ناحیه مرتبط با گفتار مغز نابود شود، مغز ممکن است از انعطاف پذیری جهت جبران این نقص به قسمت های دیگر خود که به گفتار ارتباطی ندارند، دستور دهد تا بتوانند مهارت گفتار را به عنوان راهی جهت جبران سلول های از دست رفته یاد بگیرند.

یافته های تازه حتی شواهد بیشتری از گسترش عصبی و سازماندهی مجدد را در یادگیری اطلاعات تازه نشان می دهد و ما را در درک بهتر از شگفت انگیزترین و در عین حال ناشناخته ترین عضو بدن کمک می کند.

واژه های کلیدی: مطالعه | اطلاعات | یادگیری | اخبار علمی و آموزشی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : blogzz